„Apie šią rungtį žinojau jau seniai, tačiau Lietuvoje neturėjome tam tinkamų valčių, – sakė naują karjeros lapą verčiantis irkluotojas Žygimantas Gališanskis. – Šiais metais Lietuvos irklavimo federacija įsigijo dvi vienvietes valtis, tad galima rengtis varžyboms ir startuoti“.
Daugkartinis šalies čempionas atsakingai rengiasi spalio 1-3 dienomis Portugalijoje vyksiančiam pasaulio pakrančių irklavimo čempionatui.
„Lietuvoje – tai naujas dalykas, niekas dar nėra irklavęs tokiomis valtimis, nelabai yra ir žinančių, kaip teisingai jas reikia sureguliuoti, – nusišypsojo irkluotojas. – Į naują valtį sėdau iškart po Lietuvos pirmenybių. Kadangi pasaulio irklavimo čempionatas buvo atšauktas, manau, tai puiki proga išbandyti jėgas kitokioje rungtyje“.
Pakrančių irklavimo varžybos vyksta ne trasoje, kaip įprasta, o atviroje jūroje irkluojant aplink vandenyje iškeltus plūdurus. „Todėl reikia išmokti greitai apsisukti, keisti kryptį, orientuotis plačiuose vandenyse, – pasakojo irkluotojas. – Pakrančių irklavimo valtis yra bemaž 3 kartus platesnė, dvigubai sunkesnė ir trumpesnė lyginant su mums įprastomis valtimis. Joje taip pat yra atviras galas, per kurį išbėga į valties vidų patekęs vanduo“.
Pasak sportininko, dabartinė treniruočių programa yra papildyta atkarpomis su staigiais apsisukimais bei ilgesnėmis distancijomis su posūkiais. „Čia, žinoma, reikia ir bangų, – nusijuokė irkluotojas. – Tad stengiuosi irkluoti tose vietose, kur vėjas ir bangos yra didžiausi. Aišku, ne visada tas vėjas Trakuose būna“.
Paklaustas apie tikslus pasaulio pirmenybėse Ž.Gališanskis atviras: „Ilgoje distancijoje tikiuosi patekti į finalą, o sprinto distancijoje tikiuosi neišvirsti iš valties“.
„Būsiu pirmasis lietuvis, dalyvausiantis tokiose varžybose, – pridūrė irkluotojas. – Tikiuosi, kitais metais pamatysime daugiau lietuviškų įgulų, nes čia yra ir įvairių rungčių, pavyzdžiui, mišri dvivietė, ko įprastai akademiniame irklavime nematome“.
Plačiau susipažinti su pakrančių irklavimu galite ČIA (anglų kalba)!